Studenti upozorňují na nedostatek vody pomocí designu, filmu i marketingu

Voda pro všechny je nový projekt, který v září odstartoval na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Zapojených je do něj všech 12 ateliérů fakulty, které budou po celý rok zpracovávat téma voda a skrze kreativní výstupy podněcovat k zamyšlení se nad (ne)dostatkem vody.

Projekt Voda pro všechny probíhá pod záštitou Ministerstva životního prostředí a má dva hlavní cíle. Tím prvním je rozšířit povědomí o nutnosti hospodaření s vodou a vyvolat u široké veřejnosti diskuzi na toto téma. Druhým cílem, který se odráží i v názvu projektu, je spolupráce, a to nejen mezi samotnými studenty, ale také mezi fakultou a městem Zlínem, výrobním i neziskovým sektorem a širokou veřejností. “Projekt Voda pro všechny je vlastně prvním projektem takového rázu u nás na fakultě. Mně osobně se nejvíc líbí to vzájemné propojování a komunikace a doufám, že kromě edukativního dopadu bude mít Voda pro všechny taky stmelovací efekt, který se promítne na rozvoji další spolupráce nejenom v rámci samotné fakulty,“ uvedla manažerka projektu Eva Gartnerová.

Celý projekt byl zahájen 21. září konferencí s názvem Blok expertů: Voda pro všechny. Odborníci zabývající se problematikou hospodaření s vodou představili svou práci, a dali tak návštěvníkům možnost nahlédnout na téma z různých úhlů. V přednáškových blocích vystoupil například Josef Nistler, ředitel odboru ochrany vod Ministerstva životního prostředí, Mark Rieder z Výzkumného ústavu vodohospodářského T. G. Masaryka nebo publicista Vladimír Kořen. Závěrem konference se řečníci setkali při panelové diskuzi, kde probírali mimo jiné témata navržená účastníky akce a studenty.

Téma voda se díky projektu stalo společným zadáním prací pro všechny ateliéry fakulty. Promítne se tak do jednotlivých výstupů, ať už půjde o design obuvi nebo oděvu, fotografie, edukativní spoty nebo zařízení, jejichž cílem bude úspora vody. Prvním, již realizovaným, výstupem jsou návrhy CITY modulů KOMA Modular, které vytvořil Ateliér grafického designu. V rámci projektu funguje také propagační tým složený ze studentů marketingu, který má na starost interní komunikaci v projektu a propagaci všeho, co na fakultě v průběhu roku vznikne. Jeho snahou mimo jiné je, aby se studenti, kteří na tématu voda pracují, mohli potkávat a navzájem se ve své tvorbě inspirovat. Proto plánují realizaci přednášek, diskuzí, ale také neformálních setkání. První taková akce pod názvem Inspirační nalejvárna proběhla 24. října ve zlínském baru Loft a další se chystá po Novém roce.

Průběh projektu můžete sledovat na https://www.facebook.com/vodaprovsechny/

Publikováno: 23.11.2016

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *