Zlíňáci hejbejte se!

Radnice letos odstartuje nový projekt s názvem Zlín v pohybu. Jeho cílem bude uvést do praxe rovnici Zlín = MHD + kolo + chůze. Jinými slovy, cílem kampaně bude ukázat veřejnosti, že pro pohyb ve městě není automobil nutností.

„Kvalitní a dostupnou městskou hromadnou dopravu máme dlouhodobě, v posledních letech se významně rozšiřuje síť cyklostezek a přibývá také opravených chodníků. Nastal tedy vhodný čas k tomu nechávat auta na parkovištích, pokud to jen trochu jde. V mnoha případech je to rychlejší a levnější. A ve všech směrech zdravější,“ prohlásil primátor a lékař Miroslav Adámek.

O přednostech jiné dopravy než automobilové se radnice pokusí veřejnost přesvědčit mnoha způsoby. Hlavně praxí, proto se bude v příštích měsících třeba hodně jezdit na kolech. Například v rámci cyklojízd, jejichž tradice odstartovala v minulém roce. V plánu jsou letos dvě až tři. Opět se uskuteční také soutěž Do práce na kole, ve které budou týmy mezi sebou soutěžit o to, který z nich najezdí při cestách do zaměstnání nejvíce kilometrů. Oceněni budou i jednotlivci nebo zaměstnavatelé, kteří cyklistům vytvoří nejlepší podmínky. Proběhne také Den jízdního kola na náměstí Míru, v jehož rámci se uskuteční prezentace prodejců těchto dopravních prostředků s důrazem na informace o technickém vývoji v této oblasti. „V rámci kampaně cyklistům nabídneme i řadu informačních materiálů, cyklomapy, výstavu, semináře, diskusní fóra či workshopy. Bude toho opravdu hodně a zájemci se vše s předstihem dozví,“ slíbil radní Josef Novák, do jehož kompetencí patří doprava.

K tomu, aby Zlíňané častěji usedali na kola, chce radnice přispět i dalším rozšiřováním sítě cyklostezek. Letos se začne například budovat propojení centra města s největším sídlištěm Jižní Svahy.

Významnou roli bude mít v kampani propagace MHD, kterou zajišťuje Dopravní společnost Zlín – Otrokovice. Její vozový park se neustále modernizuje, ceny jízdného se od roku 2011 drží na stejné úrovni, zvýšil se počet lokalit, kam trolejbusy a autobusy zajíždějí. A to včetně bývalého baťovského areálu, kudy projíždí tzv. Centrální linka. Možnosti a přednosti DSZO budou představeny například na tradičním Dni otevřených dveří, který se uskuteční v červnu.

Pozadu nezůstane ani vylepšování podmínek pro chodce, i letos se budou chodníky opravovat ve velkém. Stejně jako v předchozích letech. Třeba loni jich bylo ve městě opraveno více než devět kilometrů, šlo o investici přesahující 40 milionů korun. Více o stavu chodníků ve městě se zájemci dozvědí na CHODNIKY 300.

Aby měli zájemci veškeré informace o projektu Zlín v pohybu co nejvíce dostupné, objeví se na webu města www.zlin.eu banner, kde budou soustředěny. „Komunikovat budeme i prostřednictvím Magazínu Zlín, internetových a dalších médií,“ ujistil Martin Habuda, cyklokoordinátor zlínské radnice.

Náklady na kampaň vyjdou na 1,1 milionu korun, z nichž 900 tisíc korun město získalo jako dotaci z Národního programu Životní prostředí.

Zdroj: zlin.eu

Publikováno: 10.2.2016

Přidat komentář